Tentokrát jsem se rozhodla zkusit vyrobit makronky. Jsou to francouzské mandlové pusinky, jejichž povrch má být lesklý bez prasklin či hrbolků. Mají mít perfektně kulatý tvar a dokola má mít zvrásněný tvar, kterému se říká nožička. Dvě pusinky se k sobě slepují krémem. Při kousnutí se má rozplývat na jazyku jako obláček, na povrchu má být křupavá, uvnitř vláčná, ale ne lepkavá.

A jak dopadl můj pokus? Nikdy jsem francouzské makronky neměla možnost ochutnat, takže nemohu strovnávat. Jen podle obrázků na internetu jsem zjistila, že moje nožička je mini nožička. Co mě potěšilo je, že povrch většiny mých makronků byl opravdu hladký a lesklý. Nevím, jestli je to normální, ale do té doby než jsem jednotlivé pusinky k sobě spojila krémem, některé byly tvrdé jiné zase lepivé. Že by měly všechny kulatý a stejný tvar, to se mi také nepovedlo. Po té, co jsem je slepila krémem z pudingu makronky krásně zvlhly a dají se i celkem jíst. Myslím si, že ještě musím na nich pracovat, aby byly dokonalé. Taky je už nebudu slepovat pudingovým krémem, je asi na ně moc mokrý, takže některé jsou moc rozblemcaté. Pudingový krém jsem vytvořila z pudingu, v kterém jsem rozpustila bílou čokaládu a kousek másla.

Na pusinky jsem použila tento recept:

  • 90g bílků
  • 50g cukru krupice
  • 200g cukru moučka
  • 110g mletých mandlí

Bílky jsem ušlehala s cukrem krupice. Mandle rozemlela a smíchala společně s moučkovým cukrem. Několikrát přesyla přes sítko. Spojila do sebe a snažila se vytvořit pomocí cukrářského sáčku stejně kulaté tvary. Pekla jsem na 160 stupňů asi 12 min. Příště to snad bude lepší :-) ale chuťově jsou opravdu moc dobré.

Recept jsem použila z těchto stránek: Blog Lucie Dvořákové

